Проектна діяльність у ЗДО


ОСВІТНІЙ ПРОЕКТ
«Роль прогулянки у всебічному розвитку дітей»

Мета проекту: підвищити психолого-педагогічну культуру батьків щодо уявлення про роль прогулянки на свіжому повітрі у всебічному розвитку дітей в умовах сімї.

Завдання проекту:
·                    Підвищити ефективність педагогічної просвіти батьків щодо проведення прогулянок, які забезпечать повноцінний розумовий і фізичний розвиток дитини.
·                    Активізувати інтерес батьків до організації прогулянок з дітьми вдома в різні пори року на свіжому повітрі.
·                    Залучити батьків до фізичного розвитку дітей засобами рухової активності, художньо-мовленнєвої діяльності.
·                    Спонукати батьків до організації прогулянки з дітьми в цікавій і привабливій формі.
·                    Розширити уявлення батьків про роль прогулянки, перебуваючи на свіжому повітрі; вона позитивно впливає на обмін речовин, сприяє підвищенню апетиту, робить загартовуючий ефект.
·                    Збагатити виховний досвід батьків з зазначеної теми.
Учасники проекту: батьки, педагоги, діти.

Очікувані результати: розуміння батьками того, що прогулянки є надійним засобом зміцнення здоров’я і профілактики втомлення.  Вони забезпечують повноцінний розумовий і фізичний розвиток дитини. Прогулянка – це елемент режиму, який дає можливість задовольнити свої потреби в русі.



Тривалість проекту: 1 місяць


ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ
ПІДГОТОВЧО-ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП:
Мета:
·                   Обґрунтувати доцільність створення проекту та його пізнавальне значення для батьків і дітей;
·                   Через анкетування, опитування, спілкування виявити рівень обізнаності батьків щодо значення проведення прогулянок з дітьми на свіжому повітрі в умовах сім’ї у вихованні та розвитку дітей; виявити потреби батьків щодо підвищення інтересу до визначеної проблеми;
·                   Провести організаційну роботу щодо підготовки до реалізації проекту.

РОБОТА З БАТЬКАМИ:
·                   Анкетування батьків з метою виявлення знань про цінність організації прогулянок з дітьми вдома в різні пори року на свіжому повітрі; виявлення потреб і інтересів сім’ї щодо запропонованої проблеми.
·                   Діагностичні бесіди з батьками щодо визначення рівня усвідомлення батьків значення прогулянки на свіжому повітрі для розвитку дитини.
·                   Пошук і аналіз спеціальної літератури, Інтернет - джерел для використання в роботі з дітьми з зазначеної  проблеми.
·                   Підбір для батьків в, загадок, віршів, прислів’їв, приказок, уривків.
·                   Розучування народних ігор, рухливих ігор.
·                   Підбір різноманітних вправ для дітей.

РОБОТА З ДІТЬМИ
·                 Бесіда про улюблені прогулянки на свіжому повітрі разом з сім’єю.
·                 Полілог: «Дари природи»
·                 Бесіда на тему: «На прогулянці», «Ігри вдома на прогулянці»

             ПРАКТИЧНИЙ ЕТАП 


Мета:
·                 познайомити батьків з завданнями фізичного розвитку дітей старшого дошкільного віку;
·                 залучити батьків до цільових екскурсій, прогулянок, з метою всебічного розвитку дитини, вихованню в нього позитивних якостей, розвитку м’язів, укріпленню нервової системи, розвитку логічного мислення, мовлення, вихованню у дітей любові до праці;
·                 підвести батьків до елементарного розуміння та значення прогулянки у фізичному та пізнавальному розвитку дітей старшого дошкільного віку, чим можна займатися під час прогулянки з дитиною.

РОБОТА З БАТЬКАМИ
·                   Інформаційний аркуш: «Завдання з фізичного розвитку дітей старшого дошкільного віку».
·                   Консультація «Значення прогулянки у фізичному та пізнавальному розвитку дітей старшого дошкільного віку. Чим можна займатися під час прогулянки з дитиною»
·                   Анкетування «Загальні відомості про дитину та методи виховання в родині».
·                   Практикум «Спортивні ігри та вправи на прогулянці».
·                   Порадник для батьків «Як прогулянка впливає на розвиток дитини?»
·                   Інформаційний стенд «Щоб росли дошкільнята здоровими»
·                   Фотовиставка «Природа – наш добрий друг».  


·                   Уроки Айболита «Безпека в лісі»
·                   Школа здорової сімї
·                   День відкритих дверей
·                   Консультація «Як провести вихідні дні?»
·                   Пам’ятка для батьків  «Прогулянка з дітьми в природу»
·                   Рекомендації для батьків «Радимо прочитати, вивчити, розучити, організувати …»
·                   Пограймо «Ігри в лісі»   

РОБОТА З ДІТЬМИ
·               Ознайомлення з народними прикметами, за якими можна передбачити погоду з тваринами і рослинами «барометрами».
·               Виставка дитячих малюнків «Я з татом на прогулянці» (або з мамою).
·               Ярмарок «Осінь чарівниця»
·               Пошуково-дослідницька робота «Чи є рідина в овочах і фруктах?»
СПІЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ
·                   Виготовлення батьками разом зі своїми дітьми поробок з дарів природи.

АНАЛІТИКО-ПІДСУМКОВИЙ ЕТАП
Мета:
·                   спонукати батьків до обміну досвідом сімейного виховання щодо    проведення прогулянок з дітьми в природу;
·                   визначити результативність проекту.
РОБОТА З БАТЬКАМИ
·                   Обмін досвідом сімейного виховання: перегляд батьками домашнього відео «На прогулянці».
·                   Творча майстерня «Виготовлення квітів з різних матеріалів».
·                   Гра для веселої компанії «Твістер».

РОБОТА З ДІТЬМИ
·                   Цільова прогулянка до скверу по вулиці Шевченко.
·                   Виставка-презентація «Таємниці неживої природи»
·                   Маршрутна гра «Країна Ельфів».

СПІЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ
·                   Фотовиставка «Веселі походи малюків і їхніх батьків».
·                   Творча майстерня за участю батьків і дітей «Іграшка-вертушка».





Міні- проект

  Тривалість циклу – 5 днів


Об’єкт  дослідження:  процес  формування  основ  екологічної свідомості дітей дошкільного віку під час їх ознайомлення з лікарськими рослинами.
Предмет дослідження:  екологічні проекти  задля формування основ екологічної свідомості дітей дошкільного віку під час їх ознайомлення з лікарськими рослинами.
Мета  дослідження:  формування  основ  екологічної  свідомості дошкільнят  через  знайомство  їх  з  лікарськими  рослинами, використовуючи метод проектів.
Завдання:
1.  Розробити  екологічний  проект  щодо  ознайомлення  дітей  з лікарськими рослинами.
2.  Створити  умови  для  ознайомлення  дітей  із  світом  лікарських рослин, правилами їх збору, застосування для оздоровлення організму.
3.  Визначити  основні  методи,   прийоми та  форми  організації  дітей  із ознайомлення з лікарськими рослинами. 
4.  Залучити    до  співпраці, з педагогами закладу, батьків і дітей  з метою екологічного виховання.
Гіпотеза  дослідження  полягає  в  тому,  що  використання проектів  по ознайомленню  з  лікарськими  рослинами  є  ефективним  методом екологічного  виховання  дошкільників,  який  сприятиме  формуванню  у дітей основ екологічної свідомості.
Очікувані результати:   
-  свідоме  ставлення  дітей  до  рослин,  які  допомагають  збереженню здоров’я людини;
-  надбання  знань вихованцями  про  лікарські  рослини,  їх  значення  в  житті людини та способи застосування;

-  розвинути допитливість, спостережливість, мовлення дітей;
-  батьки – активні учасники екологічного виховання дошкільників.
Характеристика проекту:

-  за домінуючою діяльністю: дослідницько- інформаційний;
-  за тривалістю: середньої тривалості;
-  за кількістю учасників: колективний;
-  за характером контактів:  у межах групи.

Учасники та співучасники проекту: діти, батьки, вихователі.




Вид діяльності
Зміст роботи

    Мотиваційно - інформаційний - 1 день

Проектне
заняття
























Спостереження


Ігрова
діяльність



Трудова
діяльність




Індивідуальна
робота



Робота з
батьками


Тема: «Рослини-лікарі поряд з нами»
Мета:  викликати бажання у дітей більше дізнатися про лікарські  рослини,  використання  їх  в  народній медицині.  Формувати  вміння  домовлятись, вислуховувати думку один одного в процесі створення
проекту.  Розвивати  пізнавальний  інтерес,  дитячу ініціативу.
Матеріал:  березовий  кошик,  вірш  Грицька  Бойка «Зелена аптека».
Методи  і  прийоми:  сюрпризний  момент:  вихователь приносить  березовий  кошик.  Проблемне  запитання:
- Навіщо  цей  кошик? 
- Що  в  нього  можна  покласти?
Читання вірша Грицька  Бойка «Зелена аптека». Бесіда за змістом твору.
Питання дітей, на які вони хочуть отримати відповіді:
-  Де ростуть лікарські рослини?
-  Чому вони лікарські?
-  Як за ними доглядати?
-  Як правильно збирати лікарські рослини?
 Спостерігати  за  квітами  на  клумбі,  на  узбіччі  доріг, знайомство з їх лікарськими властивостями.

Дидактичні  ігри:  «Відшукай  квітку»,  «Дерево,  кущ, квітка». «Ми рослини».
Рухливі  ігри:  «Кольорові  квіткові  автомобілі»,
«Віночок»

Виготовлення «дерева цілей»: діти вирізають листочки із  паперу,  вихователь  записує  на  них  питання,  на  які діти  хочуть  отримати  відповіді.  та  складають  їх  в кошик.


З  малоактивними  дітьми  продовжити  діагностику знань.

Запропонувати  батькам  поспілкуватись  з  дітьми, дізнатися в них, що нового відбулося в групі сьогодні; відшукати цікавий матеріал про лікарські рослини.



Вид діяльності
Зміст роботи

Інформаційний - 2 день

Ігрове
заняття
на вулиці 





Спостереження



Ігрова
діяльність




Трудова
діяльність

Індивідуальна
робота

Робота з
батьками


Тема: «Допоможемо Незнайці»
Мета:  спонукати  дітей  до  знайомства  з  лікарськими рослинами (ромашкою, нагідками, мелісою, чистотілом, подорожником), їх зовнішнім виглядом, значенням для людини.  Розширити  знання  дітей  про  ці  рослини, виховувати  бажання  допомогти  товаришам,  берегти рідну природу.

Розглянути  квіти   в  аптечному  містечку, познайомитися  з  їх  лікарськими  властивостями. Спостереження за комахами, мешканцями містечка.

Дидактичні  ігри:  «Запашні  коробочки»,  «Впізнай квітку за описом», «Хто більше назве?»
Рухливі  ігри:  «Підійди  до  квітки,  яку  назву», «Метелики та квітка».


Виполоти  бур’ян  на  клумбі,  зібрати  сухі  гілочки, полити квіти.
Розучити   вірші  та загадки  про  квіти, закріпити  назви лікарських рослин.

Підібрати  інформацію  про  застосування  в  народній медицині ромашки, нагідок, меліси, чистотілу, кропиви, подорожника; вірші, загадки, легенди про ці рослини.




Вид діяльності
Зміст роботи

Репродуктивний -  3 день

Праця
в природі





Спостереження




Ігрова
діяльність




Трудова
діяльність


Індивідуальна
робота


Робота з
батьками


Тема: Збір лікарських рослин.
Мета:   Познайомити  дітей  з  правилами  збору  та сушіння  лікарських  рослин.  Формувати  уявлення  про дбайливе ставлення до лікарських рослин, піклуватися про  їх  раціональне  використання  та  збереження  в природному оточенні.

Спостерігати  за  рослинами  в  аптечному  містечку. З'ясувати  як  впливають  природні  умови  (освітлення, вологість ґрунту) на ріст рослин.

Дидактичні ігри: «Я знаю п’ять назв квітів», «Знайди за описом квітку», «Що зайве»
Рухливі ігри: «Кольорові квіткові автомобілі», «Квіти і бджоли»

Зрізати  лікарські  трави  та  підвісити  їх  у альтанці  для сушіння. Зібрати рослини  та розкласти  їх  в папки для сушіння та виготовлення гербарію.

Повторити  правила  безпеки  користування  ножицями.
Повторити назви лікарських рослин.

Скласти з дітьми казки, загадки про лікарські рослини. Виготовити  авторські  книжечки.  Прийняти  участь  у виготовленні  декорацій  для  настільного  театру  та атрибутів для сюжетно – рольової гри«Лікарня»



Вид діяльності
Зміст роботи

Творчий -  4 день

Проектне      заняття







Спостереження

Трудова
діяльність

Ігрова
діяльність


Індивідуальна
робота

Робота з
батьками


Тема: «Казковий дивограй»
Мета: заохочувати дітей до складання та розповідання казок  та  загадок  про  лікарські  рослини.  Активізувати мовлення  дітей  словами- назвами  лікарських  рослин. Розвивати  комунікативне  мовлення.  Виховувати доброзичливість, співчуття, співпереживання.

Спостерігати  за  ромашкою  лікарською,  які  зміни відбуваються з квіткою протягом дня. Розглянути квіти на альтанках для сушіння, відмітити як вони змінилися.
 Підготувати декорації для настільного театру.

Дидактичні  ігри:  «Склади  з  частин  ціле»,  «Впізнай  за описом», «Лікар Айболить»
Сюжетно – рольова гра «Лікарня»

Робота  з  дітьми  на  розвиток  уяви,  вміння імітувати, перевтілю-ватися у героїв казок.

Залучити  батьків  до  виготовлення  атрибутів  для сюжетно – рольової гри «Лікарня».




Вид діяльності
Зміст роботи

Рефлексійно – оцінювальний     - 5 день

Проектне
 заняття






Спостереження


Трудова
діяльність

Ігрова
діяльність



Індивідуальна
робота


Робота з
батьками


Вікторина «Кошик лікарських рослин»
Мета: дати можливість дітям відповісти на питання, які ставилися на початку тематичного циклу, оцінити свою роль  у  виконанні  поставлених  завдань,  відмітити  свої успіхи, порадіти досягненням товаришів.

Пригадати  з  дітьми,  за  чим  спостерігали  впродовж тематичного  циклу.  Що  нового  дізналися, спостерігаючи за рослинами.

Виготовлення гербарію «Лікарські рослини»


Дидактичні  ігри:  «Ботанічне  лото»,  «Хто  більше пригадає»
Рухливі ігри на вибір.

Розглядання  альбому  «Лікарські  рослини»,  повторити загадки  про  лікарські  рослини.  Оцінювання вихованцями своєї діяльності.

Висловити  подяку  тим  батькам,  які допомагали впродовж проекту: збирали енциклопедичний матеріал про  лікарські  рослини,  виготовляли  книжечки  та атрибути для сюжетно – рольової гри.




Комментариев нет:

Отправить комментарий